In 2014 waren er voor het eerst meer mobiele gebruikers dan gebruikers van desktop. Deze trend zet sindsdien door, ook in zakelijk gebruik. Veel werknemers hebben een smartphone waarop ze hun e-mail lezen of werken op een tablet. En dat levert een hindernis op: veel websites zijn ongeschikt om duidelijk leesbaar getoond te worden op een kleiner scherm. Ook zijn veel websites niet geschikt voor touch screens.
Een must
Een goede website-ervaring voor mobiele bezoekers is daarom een must. Smartphone is daarbij nog belangrijker dan tablet. Websites moeten responsive zijn, oftewel mobiel vriendelijk, vanwege het enorme gebruik van smartphones. Een website die niet mobiel vriendelijk is, verliest veel van zijn bezoekers.
Waarom is het belangrijk om je bestaande website geschikt te maken voor mobiel?
- De Google rankingfactor: sinds april 2015 beoordeelt Google de mobiele vriendelijkheid van websites. Een website die niet mobiel vriendelijk is, scoort lager in de zoekresultaten dan websites die dat wel zijn.
- Vergroten van het bereik: steeds meer internetgebruikers worden bereikt via mobiel. Uit onderzoek van onder meer onderzoeksbureau GFK blijkt dat inmiddels meer dan 20% van alle zoekopdrachten via een smartphone of tablet worden gedaan. Bij sommige websites is dat zelfs 50% of meer. Mobiele bezoekers op een mobiel onvriendelijke website zullen snel afhaken. Waardoor waardevolle contacten of potentiële klanten worden misgelopen.
- Een professionele uitstraling: bedrijven met een mobiel vriendelijke website voldoen aan de eisen van deze tijd en laten zien dat zij meegaan met de laatste ontwikkelingen. Dit levert een bijdrage aan een professionele uitstraling en reputatie. Het tegenovergestelde effect laat zich makkelijk raden…
Is uw website mobiel vriendelijk?
Test het zelf met deze test van Google.
Vanaf € 1.245,- € 995,- helpen wij jou om je bestaande website geschikt te maken voor mobiel!
Wil je 2016 modern beginnen? Wij regelen het voor jou. Maak snel een afspraak en wij zorgen voor een mobiele vriendelijke website. Snelle beslissers betalen geen startwerkzaamheden (normaal starttarief € 250,- voor intakegesprek, website analyse en online advies, actie is geldig in december 2015).