Sjoemelcontent
In een poging om het ‘contentmarketingjaar 2019’ samen te vatten, toont Sak van den Boom zich in zijn column in Marketing Tribune van november jl. een pleitbezorger van gewone mensentaal. Oftewel het vermijden van verhullend taalgebruik. Daarom is wat hem betreft sjoemelcontent dan ook het contentmarketingwoord van 2019.
Geen sales
Dat nu is helemaal naar het hart van TTF. Voor ons is ‘het is wat het is’ de norm. Houd het de inzet van contentmarketing bij de werkelijkheid en de feiten. Van Volkswagen weten we hoe ‘sjoemelen met’ uiteindelijk is uitgepakt.
Te vaak zien we nog dat bedrijven onder de noemer van contentmarketing verhalen de wereld in slingeren die niets meer zijn dan pure reclame. We spelen niet in op wat onze klanten of relaties belangrijk vinden en bieden hen niets extra. We staan op zenden, of nog erger we staan al in salesmodus. En dan vinden we het gek als ze niet warmlopen voor ons verhaal…
Bedrijfsjournalistiek
Daarom onze insteek: zie contentmarketing als een vorm van bedrijfsjournalistiek, waarmee je je relaties eerlijke en relevante informatie levert. Kom met zaken die in het leven van je doelgroep(en) aan de orde zijn en geeft ideeën, tips, verwijzingen, uitwerkingen of wat dan ook waarmee je hen verder helpt. Meerwaarde levert. Zonder de verwachting daar direct iets voor terug te krijgen. En sjoemel niet met die informatie. Nooit. Alleen zo bouw je op de lange termijn aan het klantvertrouwen en de autoriteit die je graag wilt zijn.
Inspiratie
Een site waarop goede informatie en inspiratie over contentmarketing te vinden is die van het Content Marketing Institute. Interessant vanuit verschillende perspectieven, of je nu in sales, marketing of communicatie zit. Kunnen wij je helpen met ideeën om contentmarketing effectief in te zetten voor jouw bedrijf? Neem dan contact op met Hans Pilaar.