Visuele content werkt beter
Visuele content is helemaal ‘hot’. Social media platformen zoals Instagram, Youtube, Pinterest en Tumblr die primair gericht zijn op visuele content varen daar wel bij en groeien nog steeds. De populariteit komt wellicht ook doordat we visuele informatie 600.000 keer sneller (Bron: Ethos3, VS) en makkelijker opnemen dan tekst. We geven je een aantal redenen die de effectiviteit van visuele content verklaart.
Beeld geeft meer vertrouwen
‘Eerst zien, dan geloven.’ Dat geldt ook in B2B. Wist je dat maar liefst 70% van B2B kopers (Bron: Blue Corona, VS) (eerst) video’s of ander beeldmateriaal bekijken wanneer ze zich in het salesproces of salesfunnel bevinden. Alle reden dus om je als bedrijf of organisatie te laten zien en horen.
Visuele content wordt beter onthouden
Emeritus-hoogleraar psychologie Albert Mehrabian (VS) heeft onderzocht dat 93% van communicatie non-verbaal is. Gebleken is dat 80% van wat we zien wordt onthouden. Ook stelde hij in onderzoek vast dat bij rechtstreekse communicatie tussen mensen drie elementen een rol spelen: woorden, intonatie en lichaamstaal. En dat deze drie elementen (ook wel de 3 V’s: verbaal, vocaal, visueel) in een verhouding van 7%-38%-55% bij directe, fysieke communicatie tot elkaar staan.
Onze ogen zijn het sterkste zintuig
Bij het overbrengen van kennis en/of ervaring komt het erop aan je doelgroep je begrijpt. En juist visuele content is daar een effectieve manier voor. Mensen weten 80% te onthouden van wat ze zien, 20% van wat ze lezen en 10% van wat ze horen (Bron: Ethos3, VS). Dat wil zeggen dat een visuele boodschap ook beter blijft hangen.
Effectieve tekst/-beeldverhouding
Het is wetenschappelijk bewezen dat informatie beter onthouden wordt als er na 75 tot 100 woorden een afbeelding wordt getoond. Denk hieraan bij het maken van onder meer whitepapers, blogs, e-mailings en rapportages. Een beeld zegt immers vaak meer dan 1000 woorden, luidt het gezegde.
Wil je weten wat TTF voor je kan betekenen op het terrein van effectieve beeldvorming? Stuur een mailtje of geef een belletje dan maken we een afspraak laten het je graag zien dat visuele content beter werkt.