Bereik de juiste mensen met jouw content
Je bent druk bezig geweest met het creëren van unieke en relevante content. Nu ben je er klaar voor om dit te delen met de wereld. Maar hoe pak je dit het beste aan, zodat je de meeste mensen bereikt?
Meten is weten
Plan maandelijks een vast moment in om te kijken naar de resultaten van de content en social-media van de afgelopen maand. Door de resultaten te analyseren, kan je er gemakkelijk achter komen wat de beste strategie is bij het publiceren en delen van nieuwe content. Laat je leiden door de feiten, niet door een onderbuikgevoel.
Beantwoord in ieder geval de volgende vragen in de analyse:
- Welke content heeft het goed gedaan? (Welk onderwerp, vorm van content?)
- Via welke social-mediakanalen zijn de meeste mensen bij de content gekomen?
- Op welke tijdstippen krijgen jouw social-mediaberichten de meeste aandacht?
- Hoeveel social-mediaberichten plaatste je over een nieuw bericht op je website?
- Via welk bericht kreeg je de meeste bezoekers?
- Hoeveel volgers zijn erbij gekomen en/of er af gegaan?
- Wanneer was de toe- en/of afname in volgers? (Na welk bericht, hoeveelste update?)
Een goede voorbereiding is het halve werk
Je hebt nu in beeld gebracht welke vorm van content en welke onderwerpen het goed doen bij de doelgroep. Uit je analyse kan je ook afleiden welke kanalen en tijdstippen het beste zijn om jouw content op te delen. Met deze informatie kan je beginnen met het maken van een goede content planning toegespitst op jouw doelgroep.
Content kalender
Om het voor jezelf makkelijk te maken is het handig om een content kalender te maken. Bedenk tijdens een vast maandelijks moment wat je de komende maand wilt gaan creëren aan content en wanneer je dit wil gaan publiceren. Door dit van tevoren te bedenken voorkom je last minute stress als je een keer geen inspiratie hebt. Kijk ook of er de komende maand speciale gebeurtenissen zijn waar je content over zou kunnen maken.
Social-mediaplanning
Als je nieuwe content hebt gepubliceerd op je website, wil je natuurlijk wel dat mensen dit weten. Het schrijven van een social-mediaberichtje kan hier enorm bij helpen. Door gebruik te maken van een social-mediaplanning maak je dit gemakkelijk en overzichtelijk voor jezelf.Maak een duidelijke planning en geef daarin aan: wat publiceer je? Op welk kanaal deel je dit? Hoe laat doe je dit?
Klaar om te creëren
Nu je een duidelijk overzicht hebt gemaakt van de content die je de komende maand gaat creëren, kan je aan de slag. Zorg er wel voor dat de content kalender op een plek staat waar alle betrokkenen bij kunnen. Zo is iedereen op de hoogte van de planning en kan er eventueel wat overgenomen worden bij afwezigheid. Herhaal dit proces maandelijks om zo het meeste uit jouw content te halen.
Extra hulp
Heb je wat extra hulp nodig met content marketing, of wil je er meer over weten? Download dan nu ons stappenplan waarmee je in 8 stappen een succesvolle content marketingstrategie ontwikkeld. Natuurlijk kan je ook altijd de hulp van TTF inschakelen. Wij helpen je graag met het creëren van de perfecte content marketingstrategie voor jouw organisatie.