Stichting Warande biedt ouderen in Houten en op de Utrechtse Heuvelrug woon-, service- en zorgarrangementen om aangenaam actief te kunnen blijven. Binnen de verschillende zorginstellingen van Warande loopt een veranderingstraject voor de medewerkers naar zelforganiserende teams. Met die transitie groeide ook de behoefte naar een arbeidsmarktcommunicatieplan van Warande. Hoe verzorgde TTF de arbeidsmarktcommunicatie van a tot z?
TTF Marketing & Communicatie ontwikkelde het plan, waarin ook een vertaling naar middelen is gelegd. Om naast de actieve sollicitanten ook te sturen op de grote pool van meer passieve kandidaten, is gekozen voor een radiocommercial en bannering via RTV Utrecht. TTF begeleidde de productie van een radiocommercial, waarvoor zij ook de tekst schreef. Zij ontwierp daarnaast diverse banners die worden getoond op de website van RTV Utrecht. Het websiteverkeer op de pagina Werken bij Warande, waar radiocommercial en banners naar verwijzen, wordt bijgehouden via Google Analytics. Op deze manier worden de resultaten van de radiocommercial en de banners nauwkeurig gemonitord.
Een ander onderdeel van de werkzaamheden in het kader van arbeidsmarktcommunicatie voor Warande, is het uniformeren van de vacatureteksten. Warande telt na een recente fusie zeven verschillende vestigingen met ieder een eigen identiteit. Aan de hand van interviews stelt TTF per vestiging een inleidende tekst op die de eigenheid van iedere vestiging naar voren brengt. Al met al een interessant project voor deze nieuwe zorgklant!