tender marketing

Tender Marketing

Het ontdekken van de vraag achter de aanbesteding

Bij een tender of aanbesteding is het cruciaal om de vraag achter de vraag te ontdekken. Dit is de eerste stap om tot een winnend EMVI of BVP-plan te komen. Wat wil je klant nu precies bereiken? Wat wordt er van jou als opdrachtnemer verwacht? Waarom stelt de opdrachtgever precies déze eisen en voorwaarden? Als de échte vraag duidelijk is, dan wordt het creëren van een onderscheidende oplossing een stuk makkelijker.

Een winnende strategie overtreft verwachtingen

Hoe krijg je een streepje voor op de anderen? Door een betere prestatie te leveren dan je concurrent. Door aan te sluiten op de wensen van de klant en meer te leveren dan gevraagd wordt. Door ervoor te zorgen dat jouw aanpak niet alleen beter is, maar er met kop en schouders bovenuit torent. En door met een eigen verhaal – story to win – te komen en jouw unieke oplossing. Want door net even die stap verder te gaan onderscheid je jezelf van de middenmoot. En word je koploper.

Een winnende strategie overtreft verwachtingen

Hoe krijg je een streepje voor op de anderen? Door een betere prestatie te leveren dan je concurrent. Door aan te sluiten op de wensen van de klant en meer te leveren dan gevraagd wordt. Door ervoor te zorgen dat jouw aanpak niet alleen beter is, maar er met kop en schouders bovenuit torent. En door met een eigen verhaal – story to win – te komen en jouw unieke oplossing. Want door net even die stap verder te gaan onderscheid je jezelf van de middenmoot. En word je koploper.

Concrete antwoorden met SMART-tekst

Een SMART plan is een van de belangrijkste bouwstenen voor een winnende aanbesteding. Door jouw oplossingen SMART te formuleren – specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdsgebonden – wordt het voor de opdrachtgever glashelder wat je bedoelt. Want onduidelijke formuleringen leiden er makkelijk toe dat je plan verkeerd begrepen wordt. Zelfs al klopt het technisch tot in de puntjes. Een concreet en met gepast enthousiasme geschreven plan levert waardering op.

Vormgeving accentueert meerwaarde van je EMVI-plan

Natuurlijk gaat het om de inhoud. Maar een duidelijke vormgeving, overzichtelijke indeling en verhelderende illustraties geven net dat streepje voor. Omdat dit de leesbaarheid ten goede komt en de beoordelaar help in het makkelijk terugvinden van de gevraagde criteria. Een helder en begrijpelijk plan levert in de praktijk gewoon extra punten op en zorgt ervoor dat de aanbesteder niets van je voorstel mist.

Wat-houdt-je-bezig-e1503409772986